diament złoty

PYTANIA DOTYCZĄCE SZKOLEŃ

zapoznaj się z naszymi odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania klientów i uczestników szkoleń

Poligon szkoleniowy to nowa forma edukacji dorosłych. Na rynku szkoleniowym obok szkoleń warsztatowych, wykładów, moderacji, prelekcji, coachingów poligony szkoleniowe zajmują prestiżowe miejsce ponieważ są najbardziej skuteczną formą treningu. Z obserwacji i opinii uczestników wynika, że 1 dzień poligonu szkoleniowego często daje lepszy efekt jak 2-3 dni szkolenia warsztatowego. Dlaczego taki wynik jest możliwy?

  • pracujesz w małej grupie max do 6 osób
  • 90% czasu poświęcamy na intensywny trening
  • precyzyjnie dopasujemy szkolenie do Twoich indywidualnych potrzebi do specyfiki biznesu
  • szkolimy bez slajdów, modułów teoretycznych, pracy grupowej, ice breakerów, testów i dyskusji
  • jako wynik wspólnej podczas szkolenia pracy otrzymasz raport indywidualny + nagrania

 

Poligony szkoleniowe koncentrują się na  rozwijaniu postaw i kompetencji handlowych, negocjacyjnych, prezentacyjnych czy menedżerskich. Jako autorzy tego rozwiązania jesteśmy pionierami na rynku w zakresie nowoczesnych rozwiązań szkoleniowych. Od ponad 20 lat zbieramy cenne doświadczenia i opracowujemy skuteczne rozwiązania. Poligony szkoleniowe są jednym z efektów tych działań.

Więcej informacji o tym czym jest sam poligon szkoleniowy znajdziesz w naszym artykule na blogu „Poligon szkoleniowy – Co to za szkolenie i jaka jest jego skuteczność

Zgłaszając się do nas na szkolenie możesz być pewny następujących korzyści:

  • efektywnie wykorzystamy Twój czas – szkolenie prowadzimy bez zbędnych aktywności teoretycznych i motywacyjnych. Skupiamy się na praktyce, na intensywnym treningu i ważnych ćwiczeniach wspomagających.
  • szkolenie będzie dopasowane do Twoich oczekiwań, bierzemy pod uwagę trudności i problemy jakie masz obecnie oraz cele jakie chcesz osiągnąć, a także specyfikę biznesu w jakim działasz.
  • dzięki wielu aktywnościom szkoleniowym udoskonalisz swoje kompetencje
  • będziesz mógł przećwiczyć ważne dla Ciebie rozmowy, czy prezentacje w taki sposób aby podnieść ich skuteczność
  • poznasz siebie bardziej – swoje atuty, a także słabości. Będziesz miał szanse „obudzić swoje zasoby”, zidentyfikować wewnętrzne bariery oraz negatywne nawyki i zmienić je w bardziej konstruktywne.

Zadaniem trenera prowadzącego to szkolenie jest sprostanie dodatkowym wyzwaniom specyficznym dla poligonu szkoleniowego, oprócz oczywiście takich typowych rzeczy jak budowanie relacji z uczestnikami, przekazywanie treści merytorycznych, prowadzenie ćwiczeń szkoleniowych, prezentowanie technik wraz z ich zastosowaniem.  Te specyficzne wyzwania dla szkoleniowca poligonowego to:

  • Prowadzić szkolenie o charakterze intensywnego i praktycznego treningu, bez slajdów, pracy grupowej, testów, ice breakerów, dyskusji i zadań integracyjnych
  • Prowadzić szkolenie bez wcześniej przygotowanego liniowego planu – planem są cele i oczekiwania uczestników szkolenia oraz wynik bieżących aktywności treningowych, pytań i pojawiających się barier,
  • umieć „czuć” i rozumieć specyfikę biznesu w jakim działają uczestnicy szkolenia i dawać spersonalizowane i dedykowane rozwiązania do tej specyfiki
  • prowadzić szkolenie w formie procesowej z ciągłym ukierunkowaniem na cel, utrzymywać większą koncentracje na grupie ludzi i ich potrzebach (a nie na programie szkolenia)
  • być gotowym na zderzenie się z niespodziewanym, nie zaplanowanym, mieć umiejętność odpowiedniego reagowania, udzielania odpowiedzi na trudne pytania, znalezienia rozwiązania na problem jaki się może pojawić
  • pokazywać uczestnikom szkolenia ich atuty oraz identyfikować trudności i ograniczenia jakich doświadczają, pokazywać źródła problemów i ukierunkować ludzi na rozwiązania
  • pomagać uczestnikom w pokonywaniu podczas szkolenia swoich ograniczeń i umieć wyjaśniać im to co się dzieje, wskazywać rozwiązania i przekonywać do ich zastosowania, udzielać wartościowej informacji zwrotnej, zachęcać do przejścia swoich ograniczeń i dyskomfortu, zachęcać do zmiany.
  • mieć świadomość tego, że rolą trenera nie jest chwalenie się swoją wiedzą i doświadczeniem tylko dawanie wsparcia uczestnikom szkolenia i wybieranie takich rozwiązań, aby odnieśli najwięcej korzyści i zwiększyli swoją skuteczność.
  • umieć efektywnie wykorzystywać czas szkolenia, oddzielać rzeczy ważne od nieistotnych, rozumieć cele i potrzeby uczestników i wybierać takie rozwiązania, które dadzą najlepszy efekt w danym czasie.
Przeprowadzenie szkolenia poligonowego stanowi dla trenera znacznie większe wyzwanie, jest trudniejsze niż przeprowadzenie szkolenia warsztatowego ale jednocześnie daje znacznie większe efekty dla uczestników. Często trenerzy z dużym doświadczeniem szkoleniowym i biznesowym nie są w stanie przeprowadzić takiego szkolenia, ponieważ wymaga ono specyficznych kompetencji. Trener musi posiadać oprócz doświadczenia biznesowego i szkoleniowego również duże doświadczenie rozwojowe / psychologiczne oraz mieć odpowiednie cechy osobowościowe – połączenie pragmatyzmu (orientacja na cel i zadaniowość) z empatią i  umiejętnością wsłuchiwania się w potrzeby uczestników i monitorowania ich aktywności oraz wysoko rozwiniętą komunikatywność.

Szkolenie w formie poligonu szkoleniowego najczęściej jest realizowane w formule dwudniowej po 8 godzin na każdy dzień szkolenia. Możesz jednak zamówić szkolenie jednodniowe lub trzydniowe. Realizujemy szkolenia otwarte dla różnych organizacji oraz szkolenia dedykowane gdzie możemy wspólnie ustalić długość trwania szkoleń. Najbardziej efektywne rozwiązanie polega na zastosowaniu cyklu szkoleniowego składającego się z min. 2 spotkań rozdzielonych 3-4 tygodniowym okresem wdrożeniowym. W cyklu szkoleniowym możemy również zastosować szkolenia warsztatowe i zadania wdrożeniowe tworząc tzw. mix szkoleniowy.

Lista szkoleń otwartych w jakich możesz wziąć udział
  • W cenie szkolenia otwartego dwudniowego otrzymujesz: udział w dwóch dniach szkolenia (16 godzin), materiały szkoleniowe, dyplom ukończenia szkolenia, raport indywidualny, nagrania z Twoich aktywności szkoleniowych (jeśli zdecydowałeś aby je robić), dwa obiady, serwis kawowy.
  • W cenie szkolenia otwartego jednodniowego otrzymujesz: udział w jednym dniu szkolenia (8 godzin), materiały szkoleniowe, dyplom ukończenia szkolenia, raport indywidualny, nagrania z Twoich aktywności szkoleniowych (jeśli zdecydowałeś aby je robić), obiad, serwis kawowy.
  • W cenie szkolenia zamkniętego (dedykowanego) otrzymujesz dla całego zespołu: przeprowadzenie szkolenia (tyle dni szkoleniowych ile zamówiłeś), badanie potrzeb szkoleniowych, materiały szkoleniowe, dyplomy ukończenia szkolenia, podsumowanie szkolenia, dojazd trenera na miejsce realizacji szkolenia. Oddzielnie wyceniane są: raporty indywidualne i nagrania z Waszych aktywności szkoleniowych. W cenie szkolenia nie są uwzględniane: wynajem Sali szkoleniowej, obiady, serwis kawowy.

Większość poligonów szkoleniowych prowadzi Piotr Kądzielski-Zysk – twórca tego rozwiązania szkoleniowego. Ma dwudziestoletnie doświadczenie szkoleniowe i 25 letnie doświadczenie biznesowe. Prowadził wiele szkoleń dla korporacji, sektora MSP i administracji publicznej. Specjalizuje się w szkoleniach ze sprzedaży bezpośredniej i telefonicznej, negocjacji, prezentacji i zarządzania ludźmi. Ukończył studia na Politechnice Warszawskiej na Wydziale Inżynierii Produkcji.

Szkolenia otwarte odbywają się w dwóch lokalizacjach:

  • Centrum Szkoleniowe Żoliborz – pl. Inwalidów 10 01-552 Warszawa
  • Centrum Szkoleniowe Aleje – Warszawa Al. Jerozolimskie 51 (naprzeciwko Pałacu Kultury i Nauki)

Szkolenie zamknięte  może zostać przeprowadzony w sali szkoleniowej zlokalizowanej w wynajętym hotelu, w centrum szkoleniowym lub w Twoim biurze (to ostanie miejsce najmniej polecane z uwagi na mniejszą skuteczność szkolenia).

 Sala szkoleniowa powinna optymalnie spełniać następujące wymagania: powierzchnia min. 25 m.kw. oświetlenie słoneczne, możliwość otwierania okien, latem klimatyzacja, stoły mobilne z możliwością przestawiania lub wystawienia na zewnątrz, flipchart z arkuszami papieru (bardzo ważne – nie tablica suchościeralna tylko flipchart).

To bardzo dobre pytanie ponieważ dotyka ono jednej z ważniejszych różnic między szkoleniem warsztatowym, a Poligonem Szkoleniowym. Podczas szkolenia warsztatowego różnice w doświadczaniu i w poziomie kompetencji między uczestnikami w połączeniu z linearnym prowadzeniem szkolenia mogą być rzeczywiście problemem. Często w takich przypadkach na koniec szkolenia w grupie może być część osób zachwycona, bo dopiero zaczynają prace i to było ich pierwsze szkolenie, a z drugiej strony mogą być osoby, dla których to było tylko powtórzenie tego co już wiedzieli bo pracują ponad 10 lat i byli na 6 szkoleniach.

Na poligonie szkoleniowym nie ma takiego ryzyka. Powód jest prosty – każdy dostaje takie wyzwania treningowe, które są adekwatne do jego oczekiwań oraz poziomu kompetencji i skuteczności działania. Tu nie ma znaczenia jakie kto ma doświadczenie i na ilu był szkoleniach. Liczy się to na ile potrafisz skutecznie zadziałać i co jest Ci potrzebne, żeby tę skuteczność podnieść na wyższy poziom. Często okazuje się, że osoby, które były na wielu szkoleniach mają większe kłopoty i trudności z pójściem do przodu ponieważ trzyma ich rutyna i nawyki. Przeciwnie osoby początkujące jeśli mają otwartość na intensywną prace treningową mogą pójść bardzo do przodu przełamując po drodze wiele swoich barier. 

Na szkoleniu podczas wykonywania różnych aktywności treningowych wspólnie identyfikujemy dla każdej osoby istniejące trudności i bariery. Poradzenie sobie z nimi pozwala uczestnikom szkolenia przejść na wyższy poziom skutecznego działania. Jak to zrobić? Tu z pomocą przychodzą nam właśnie ćwiczenia wspomagające. Są to krótkie i niezwykle skuteczne ćwiczenia o charakterze fizyczno-mentalno-emocjonalnym. 

Większość z nich to nasze autorskie rozwiązania. Są indywidualnie dobierane do uczestników i do wyzwania z jakim się mierzą. Ich celem jest to aby w maksymalnie krótkim czasie wesprzeć uczestników szkolenia np. w podniesieniu energii, redukcji stresu, zwiększeniu pewności siebie, uruchomieniu dynamiki wypowiedzi, itd. Wszystko po to, aby mogli osiągnąć lepsze efekty, aby zwiększyli skuteczność w prowadzonych przez siebie działaniach np. w prowadzeniu prezentacji, w negocjowaniu, czy komunikowaniu pracownikom swoich oczekiwań. Siła tych ćwiczeń wynika głównie z mechanizmu sprzężenia zwrotnego między ciałem, emocjami i obszarem mentalnym. Mechanizm ten polega na tym, że zmieniając pozycje ciała, wzbudzasz w sobie inne emocje i inny sposób myślenia. Analogicznie zmieniając myślenie czy emocje wpływasz na pozostałe dwa obszary.

Badanie potrzeb i dopasowanie do specyfiki biznesu wygląda inaczej w zależności od rodzaju szkolenia w którym bierzesz udział:

Dla szkolenia otwartego badanie potrzeb szkoleniowych wygląda następująco:

  • Przed szkoleniem wyślemy do Ciebie ankietę badania potrzeb szkoleniowych, w której pytamy o specyfikę wykonywanej przez Ciebie pracy, pytamy o trudności i problemy z jakimi się mierzysz (np. w obszarze negocjacji, sprzedaży czy prezentowania) oraz cele jakie masz w tym obszarze i oczekiwania względem szkolenia. Prosimy również o podanie kilku przykładów konkretnych sytuacji jakie chcesz przećwiczyć podczas szkolenia.
  • Trener przegląda stronę internetową Twojej firmy
  • Na początku szkolenia wspólnie budujemy tzw. „drogowskaz szkolenia”, który jest niezwykle ważny ponieważ ukierunkowuje nam cały przebieg pracy szkoleniowej, wiemy w jaką stronę mamy iść, wiemy co jest ważne dla Ciebie i pozostałych uczestników.
  • W trakcie szkolenia różne aktywności treningowe mogą pokazać pewne luki kompetencyjne, dodatkowe problemy i oczekiwania Twoje lub innych uczestników. To jest niezwykle ważny element pracy poligonowej, dzięki któremu najmocniej potrafimy zidentyfikować realne potrzeby i dopasować do nich dedykowane rozwiązania.

Dwa ostatnie punkty są zdecydowanym atutem Poligonu Szkoleniowego, ponieważ na szkoleniu warsztatowym cały proces dopasowania do potrzeb odbywa się tylko na bazie ankiety, a nawet często jest tak, że zupełnie takie informacje nie są zbierane. Firma szkoleniowa robi szkolenie otwarte wg z góry przygotowanego planu – uczestnicy mogą wziąć w nim udział ale w niewielkim stopniu mają wpływ na przebieg szkolenia.

 

Dla szkolenia zamkniętego (dedykowanego) badanie potrzeb szkoleniowych wygląda następująco:

  • Wszystko to co powyżej oraz inne elementy, które mogą ale nie muszą wystąpić (wszystko jest kwestią potrzeb klienta, specyfiki projektu szkoleniowego oraz wzajemnych ustaleń):
  • Rozmowa z kierownictwem firmy / zespołu / z szefem działu HR,
  • Zapoznanie ze specyfiką biznesu (analiza ofert, procedur, procesu, poznanie struktury organizacyjnej, rynku na jakim firma działa, produktów jakie sprzedaje, itd.)
  • Spotkania on the job, czyli obserwacje podczas pracy
  • Wizyty / obserwacje typu „tajemniczy klient”
  • Spotkanie focusowe z uczestnikami szkolenia
  • Rozmowy telefoniczne – trener w roli klienta
Odsłuch rozmów telefonicznych

Tak oczywiście możesz zamówić szkolenie zamknięte, czy inaczej dedykowane. Jeśli masz zespół pracowników to taka forma szkolenia będzie bardziej skuteczna. Przeprowadzimy bardziej precyzyjnie proces badania potrzeb szkoleniowych oraz ustalimy najlepszy przebieg projektu szkoleniowego.

Jeśli masz takie życzenie to oczywiście możemy przeprowadzić szkolenia online. Mamy w tym doświadczenie i robimy to skutecznie.

Tym niemniej jeśli się zastanawiasz jaką formę szkolenia wybrać – online, czy stacjonarne to zdecydowanie sugerujemy realną pracę z Twoimi ludźmi na żywo, na Sali szkoleniowej. Oczywiście o czym zapewne wiesz takie szkolenie jest znacznie bardziej skuteczne.

Ostatni czas w jakim nam przyszło żyć i pracować sprawił, że obecnie wielu trenerów i wiele firm szkoleniowych robi tylko szkolenia online. Dlaczego? Ponieważ gdy z konieczności przestawili się na taką formę to zobaczyli, że jest to bardzo wygodne – nigdzie nie trzeba jeździć, nie trzeba się witać i gadać z ludźmi na kawie. Czyli dla trenera jest to znacznie  wygodniejsze ale jednocześnie dla uczestników szkolenia znacznie mniej skuteczne.

Wybieraj szkolenie na Sali – bardzo zachęcamy.

A jeśli się obawiasz czynników pandemicznych – pamiętaj nasze grupy szkoleniowe liczą do 6 osób. Można więc powiedzieć, że Poligon Szkoleniowy jest szkoleniem idealnym na czas pandemii (małe grupy, nie ma pracy grupowej i zadań integracyjnych, które wymuszają bliski kontakt)

Zapoznaj się z informacjami o naszym portfolio szkoleniowym

Wybierz i zamów w naszym sklepie interesujące Cię szkolenie otwarte

Poznaj bliżej naszą firmę szkoleniową - jej wartości, koncepcje i filozofie działania

Poznaj opinie klientów na temat realizowanych przez nas szkoleń

Przeczytaj informacje o twórcy poligonów szkoleniowych i głównym szkoleniowcu

Przejrzyj odpowiedzi na pytania zadawane przez klientów i uczestników naszych szkoleń